Realizując obowiązki informacyjne dotyczące ochrony danych osobowych, wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) („RODO”), przekazuję następujące informacje:
KTO ADMINISTRUJE PANI/PANA DANYMI OSOBOWYMI?
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Piotr Duda Syndyk Masy Upadłości ul. Dąbrowiecka 27b, 03-932 Warszawa, adres strony internetowej https://syndykpiotrduda.pl/kontakt/, adres mejlowy: rodo@syndykpiotrduda.pl („Administrator” lub „Syndyk”).
W sprawach ochrony Pani/Pana danych osobowych i realizacji praw należy kontaktować się z Administratorem poprzez kierowanie korespondencji na podany wyżej adres korespondencyjny lub adres mejlowy.
CZY SYNDYK WYZNACZYŁ INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?
- Syndyk nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) ze względu na brak takiego wymogu RODO w odniesieniu do niego.
W JAKIM CELU, ZAKRESIE I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRZETWARZANE SĄ PANI/PANA DANE OSOBOWE?
- Dane będą przetwarzane w celu:
- realizacji obowiązków Syndyka, wynikających z prawa upadłościowego (ustawa z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1228), w szczególności w celu likwidacji wierzytelności, wchodzących w skład masy upadłości poprzez ich sprzedaż z wolnej ręki lub w drodze przetargu lub aukcji albo ich ściągnięcie od dłużników upadłego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co jest prawnie uzasadnionym interesem, realizowanym przez Syndyka (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Dane osobowe będą przetwarzane w zakresie: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, PESEL, ewentualnie firmy, adresu prowadzenia działalności, NIP i REGON oraz danych odnoszących się do wierzytelności przysługującej upadłemu.
CZY PANI/PANA DANE OSOBOWE SĄ KOMUŚ UDOSTĘPNIANE, POWIERZANE DO PRZETWARZANIA?
- Pani/Pana dane mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
- przedsiębiorcom, którzy świadczą na rzecz Syndyka usługi bankowe, doradcze, prawne pocztowe, kurierskie;
- nabywcom wierzytelności;
- wierzycielom upadłego, jeżeli wymagają tego przepisy prawa upadłościowego.
Pani/Pana dane mogą być powierzone przez Syndyka do przetwarzania w imieniu Syndyka również przedsiębiorcom, którzy świadczą na zlecenie Syndyka usługi teleinformatyczne, archiwizacji lub niszczenia dokumentów, w zakresie prowadzenia księgowości, finansów i rachunkowości. Syndyk zapewnia przy tym, że przetwarzanie danych osobowych przez wskazane podmioty w jego imieniu opiera się o gwarancje wdrożenia przez nie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi prawa i nie naruszało bezpieczeństwa danych.
W wypadkach przewidzianych prawem upadłościowym Pani/Pana dane Syndyk przekazuje również właściwemu sądowi, sędziemu – komisarzowi, radzie wierzycieli, Ministrowi Sprawiedliwości.
CZY SYNDYK PRZEKAZUJE DANE OSOBOWE DO PAŃSTW TRZECICH LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH?
- Pani/Pana dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (Europejski Obszar Gospodarczy to Państwa Członkowskie Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein).
JAK DŁUGO SYNDYK PRZETWARZA DANE OSOBOWE?
- Pani/Pana dane osobowe, ze względu na obowiązki, wiążące Syndyka, a wynikające z prawa upadłościowego będą przetwarzane do czasu umorzenia lub zakończenia postępowania upadłościowego i przekazania dokumentacji obejmującej dane do właściwego archiwum.
Pani/Pana dane osobowe zebrane w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co jest prawnie uzasadnionym interesem, realizowanym przez Syndyka będą przetwarzane do upływu terminu przedawnienia roszczeń.
JAKIE UPRAWNIENIA PRZYSŁUGUJĄ W ZAKRESIE PRZETWARZANYCH DANYCH?
- W związku z przetwarzaniem przez Syndyka Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo do sprostowania danych osobowych,
- prawo usunięcia danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
W celu skorzystania ze wskazanych uprawnień można zgłosić się do Syndyka.
Wymienione uprawnienia będą realizowane w zgodzie z wymogami prawa, w tym przepisami RODO, przy czym trzeba zauważyć, że Syndyk będzie musiał za każdym razem uwzględnić również uprawnienia i obowiązki Syndyka, jako administratora danych, co oznacza, że wskazane wyżej uprawnienia nie są bezwzględne.
CZY PODANIE DANYCH OSOBOWYCH JEST DOBROWOLNE?
- Zazwyczaj Pani/Pana dane będą pozyskane przez Syndyka z dokumentacji upadłego, a zatem nie od osoby, której dane dotyczą.
CZY MOŻE PANI/PAN POSKARŻYĆ SIĘ NA SYNDYKA?
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, który ma charakter niezależny i który monitoruje stosowanie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
CZY TRZEBA DODAĆ COŚ JESZCZE?
- Syndyk nie wykorzysta Pani/Pana danych osobowych do celów marketingowych. Pani/Pana dane nie posłużą również do podejmowania zautomatyzowanej decyzji, w tym profilowania, czyli zautomatyzowanego przetwarzania danych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych, w szczególności do analizy lub prognozy sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.